Bilforhandlere

Som bilforhandler skal du blandt andet markedsføre og promovere de mærker, du forhandler med lokale aktiviteter. I hverdagen er der travlt med at sælge og servicere biler samt at drive forretningen. Samtidig er det ikke alle bilforhandlere, der synes at de er helt på hjemmebane indenfor marketing og PR. Derfor er der en risiko for at marketingbudgettet ikke bliver brugt optimalt. Det er  her, Adhoc Marketing kan gøre en forskel, lette din hverdag og målrette dine marketingkroner.

Her er nogle eksempler få opgaver, som Adhoc Marketing har løst for bilforhandlere:

Åbnings/ombygningsaktiviteter:

  • Lokale åbningsannoncer
  • Lokale pressemeddelelser inklusive udsendelse
  • Menukort som viser services i den “nye” forretning
  • Indbydelser
  • VIP indbydelser
  • Konkurrence på nettet med tilhørende kundedatabase (briefing, prisforhandling og koordinering med Semler IT)
  • Koordinering med grafikere, medier og andre
  • Opdatering af hjemmeside vedr. åbning og efter åbningsaktiviteterne

Eftermarked:

  • Åbent værksted kampagne
  • Særpreis kundebrev/flyer
  • Jo ældre jo billigere flyer til p-plads aktivitet
  • Skoda eftermarkedsflyer (segment 2 og 3) til p-plads aktivitet
  • Klimarens-kampagne
  • Undervogns-kampagne
  • DM kundebreve

Erhvervsbiler:

  • Præsentation af den lokale forretning og ydelser  i Powerpoint til erhvervssælgere
  • Materiale til udlevering efter præsentation

Hjemmesider:

  • Generel opdatering af indhold (tekster og fotos)
  • Løbende vedligeholdelse (3-6 pr. måned pr forretning)
  • Nyheder fra mærkerne (som ikke lægges ud automatisk)
  • Nyheder fra mærkernes Facebook sider
  • Fotografering
  • Lokale kampagner
  • Lokale tilbud

Mærkedage:

  • Indbydelser
  • Pressemeddelelser

Diverse:

  • Møder med leverandører af marketing/kommunikations ydelser
  • Prisforhandlinger med leverandører
  • Kontakt med importøren på forhandlerens vegne i marketing spørgsmål
  • Kontakt med Semler IT

Læs mere under ydelser.

Samarbejde med Skandinavisk Motor Co.

Efter knap syv års tilknytning til Skandinavisk Motor Co. (marketingchef hos SMC-Biler og kommunikationschef i Semler Gruppen), har Hans Svensson en betydelig indsigt i import og distribution af SEAT, ŠKODA, Volkswagen og Audi i Danmark. Hans Svensson har fortsat et godt samarbejde med Skandinavisk Motor Co. Det gør det nemt og enkelt at få tingene til at lykkes, når der arbejdes med importørens forhandlere. Flere års samarbejde med Semler IT, betyder desuden en stor forståelse for de forskellige IT mæssige sammenhænge.

NB: Indenfor bilbranchen kan Adhoc Marketing af konkurrencemæssige hensyn kun levere ydelser til virksomheder med tilknytning til Skandinavisk Motor Co.